Bases i convocatòria del concurs per escollir el disseny de la imatge de la Festa Major de Blancs i Blaus 2026

1. Objecte

L’objecte d’aquest concurs és seleccionar la imatge que ha d’identificar la Festa Major dels Blancs i dels Blaus de Granollers 2026, d’acord amb la seva especificitat i trets característics.

2. Requisits de participació

Poden presentar-se a la convocatòria els dissenyadors i dissenyadores professionals residents a Catalunya que no hagin estat autors de la imatge de la Festa Major de Granollers durant els últims 10 anys.
La participació pot ser individual o col·lectiva. En cas de presentar-se com a col·lectiu, ha de constar l’adreça fiscal i el CIF de l’esmentat col·lectiu. Si el col·lectiu no té identitat fiscal, es designarà un/una representant del grup, que actuarà com a referent a tots els efectes (retributius, retencions…).

3. Procediment del concurs

El concurs consta de dues fases en què se seleccionarà el/la professional/s que pugui/n desenvolupar la imatge i la campanya de la Festa Major de Blancs i Blaus 2026.

3.1. Fase 1 – Convocatòria oberta. Condicions i terminis

Les persones participants hauran d’enviar un correu a fmblancsiblaus@gmail.com amb:

  • Sol·licitud de participació al concurs
  • Book/dossier amb un recull de projectes, en què s’especifiqui l’autoria, el grau de participació o col·laboració, i si cada projecte correspon a un encàrrec real o a una proposta acadèmica.
  • Currículum

Termini

Els /les professionals participants podran enviar la documentació fins al 15 de març de 2026, inclòs.
El jurat escollirà com a mínim dos/dues professionals per passar a la fase següent.
Les persones escollides per passar a la segona fase es comunicaran per correu electrònic i/o telefònicament als seus autors/autores com a tard el dia 18 de març de 2026.

3.2 Fase 2 – Convocatòria restringida. Condicions i terminis

Els/les professionals seleccionats hauran de presentar una proposta gràfica per a la Festa Major 2026, acompanyada del disseny de dues aplicacions i una memòria defensant el projecte.

1) Aplicació 1

Cartell de Festa Major (vertical, 297 x 420 mm), que haurà d’incloure la informació següent:

  • Festa Major de Blancs i Blaus / Del 22 al 30 d’agost/ Granollers/ 2026
  • blancsiblaus.cat
  • logotip Ajuntament: http://granollers.cat/sala-premsa/logotip-municipal
  • logotip Comissió: http://www.granollers.cat/festamajor/comissio

2) Aplicació 2

Per aquesta segona fase del concurs es demana a les persones concursants portada i contraportada del programa i dues pàgines interiors confrontades, i caldrà ajustar-se a les característiques i contingut que facilitem a l’ANNEX 1.

3) Memòria

La proposta gràfica cal que vagi acompanyada d’un text defensant el projecte (1 DINA4 màxim).

Requisits

El format d’entrega de les propostes ha de reunir els requisits següents:

  1. S’haurà de presentar en un sobre tancat on dirà “FM26”.
  2. A dins del sobre, se n’hi adjuntarà un altre de tancat amb el pseudònim escrit a fora. Aquest sobre haurà d’incloure el contingut següent: nom i cognoms de l’autor/a, telèfon, adreça habitual, adreça electrònica i fotocòpia del DNI. Totes aquestes dades són obligatòries.
  3. Les obres presentades han de ser inèdites.
  4. Les aplicacions s’han d’entregar en format digital i impreses sobre suport rígid mida DINA3.
  5. Cada aplicació ha d’anar signada amb pseudònim, juntament amb el programari utilitzat.

Presentació dels treballs

Cal fer-ho presencialment Roca Umbert Fàbrica de les Arts:

  • En horari de matins de dilluns a divendres, de 9 a 14 h, al Centre Tecnològic Universitari (c. Mare de Déu de Montserrat, 36)
  • En horari de tardes o caps de setmana, de dilluns a divendres de 14 a 20 h, dissabtes i diumenges de 9 a 18 h, al Centre Audiovisual (Carrer d’Enric Prat de la Riba, 77).

Termini

Els/les professionals participants podran presentar la proposta gràfica fins al 12 d’abril de 2026, aquest inclòs.

4. Jurat

El jurat escollirà una proposta de la FASE 2 i comunicarà per correu electrònic i/o telefònicament el resultat a la persona guanyadora el 14 d’abril com a molt tard.
El jurat encarregat de la selecció estarà integrat pels membres següents:

  • Un/a representant de la colla dels Blancs
  • Un/a representant de la colla dels Blaus
  • Dos tècnics de cultura municipals
  • Un/a professional extern vinculat a l’àmbit de la comunicació i el disseny
  • Un/a representant de la comissió de la FM que actuarà com a secretari/ària

El jurat es reserva el dret de declarar desert el concurs en el cas que consideri que cap de les propostes és adequada.

5. Criteris de valoració

Els criteris de valoració que regiran el concurs seran els següents:

5.1.- Criteris de valoració que han de regir la Fase 1 – Convocatòria oberta:

  • Feines publicades i no publicades per l’autor/a especificades al book
  • Capacitat d’aplicar una imatge en molta varietat de formats (en paper i digital)
  • Originalitat i creativitat de les propostes presentades
  • Capacitat de maquetació

5.2.- Criteris de valoració que han de regir la Fase 2 – Concurs:

  • Vinculació de la imatge amb les especificitats de la Festa Major de Blancs i Blaus 2026 i d’acord amb els temps i valors actuals
  • Aplicabilitat de la proposta gràfica
  • Originalitat i creativitat
  • Qualitat de la composició
  • Capacitat de maquetació
  • Capacitat tècnica

6. Veredicte

La Comissió de Festa Major comunicarà per correu electrònic i/o telefònicament el veredicte del jurat el
14 d’abril de 2026 com a molt tard. El nom es podrà fer públic a partir d’aquest moment. El/la professional guanyador no podrà fer pública la imatge guanyadora fins a la roda de premsa de presentació, que serà durant entre juny i juliol de 2026.

7. Retribució a l’obra guanyadora

S’escollirà una única persona, col·lectiu o empresa guanyadora, que serà contractada per a la realització de les aplicacions de tota la campanya de la Festa Major de Blancs i Blaus 2026.
L’import del premi serà de 5.000 € (subjectes als impostos o retencions vigents segons la llei, llevat d’exempció concedida per l’òrgan competent de l’Administració Tributària).
La comissió de Festa Major comunicarà al servei d’Acció Cultural de l’Ajuntament de Granollers la persona guanyadora.
El pagament de l’import de 5.000 € (subjectes als impostos o retencions vigents segons la llei) al primer/a classificat/da es farà efectiu un cop acabat i lliurat l’encàrrec relatiu a la imatge, les aplicacions i el programa de mà de la FM 2026. A tal efecte es formalitzarà el corresponent contracte que serà
aprovat per l’òrgan competent de l’Ajuntament de Granollers.
La retribució econòmica a la proposta seleccionada es condiciona al lliurament de totes les aplicacions gràfiques sol·licitades per a la participació a la Fase 2.

8. Condicions de l’adjudicació del contracte al dissenyador/ora escollit

  • 8.1 El dissenyador/a escollit/da ha de tenir disponibilitat des que es comunica el/la guanyador/a fins a principis d’agost per fer les feines i aplicacions. La dotació econòmica d’aquests treballs està inclosa en la retribució econòmica de 5.000 € (subjectes als impostos o retencions vigents segons la llei).
  • 8.2 L’encàrrec comporta la producció d’una setantena d’aplicacions del disseny en formats diversos i d’una desena d’aplicacions amb text (programa de mà, cartells, opis, samarreta, bossa tote bag, adaptacions per xarxes, icones, anuncis per premsa, bàners, senyalètica….)
  • 8.3 D’acord amb el que estableix el Text Refós de la Llei de Propietat Intel·lectual, aprovat per Reial Decret Legislatiu 1/1996, de 12 d’abril, la propietat intel·lectual de l’obra guanyadora pertany a l’autor/ora, si bé en cedeix els drets d’explotació amb caràcter exclusiu a la Comissió de Festa Major i a l’Ajuntament de Granollers.
  • 8.4 La Comissió de Festa Major es reserva el dret de modificar algun aspecte tècnic del disseny de la imatge per adequar-lo a la seva finalitat. Per altra banda, la Comissió de la Festa Major podrà suggerir modificacions per adaptar la difusió a les necessitats de la Festa.
  • 8.5 El disseny guanyador serà utilitzat únicament en el marc de la Festa Major dels Blancs i dels Blaus de Granollers, i es podrà fer servir en edicions posteriors.
  • 8.6 Els/les professionals participants es responsabilitzen totalment de la inexistència de drets de tercers en les obres presentades.
  • 8.7 La participació en aquest concurs pressuposa l’acceptació íntegra d’aquestes bases i dels drets i les obligacions que se’n deriven.